Siste nytt Gå til nyhetsarkiv >

14.1.2016

Berg folkebibliotek er Årets bibliotek 2015!

Årets bibliotek 2015 er Berg folkebibliotek. Fra venstre: Ingrid Bjørkli Jansen, rektor på Berg skole, Mariann Schjeide leder i Norsk Bibliotekforening, Brita Esaiassen bibliotekar på Berg folkebibliotek, Kristin Strand Iden, biblioteksjef i Lenvik, og Kristin Vinje, stortingsrepresentant og jurymedlem for Årets bibliotek. Bittelille Berg folkebibliotek danket ut alle andre kandidater da Norsk Bibliotekforening kåret Årets bibliotek … Fortsett å lese Berg folkebibliotek er Årets bibliotek 2015!

12.1.2016

H.K.H. Kronprinsesse Mette-Marit blir høy beskytter for Norsk Bibliotekforening

Norsk Bibliotekforening er glade for at H.K.H. Kronprinsesse Mette-Marit har sagt ja til å være høy beskytter for Norsk Bibliotekforening. Ordningen med beskytterskap fungerer som en anerkjennelse av organisasjoner og arrangement innenfor viktige områder av samfunnslivet. Normalt blir beskytterskap innvilget for en femårsperiode. Norsk Bibliotekforening er en interesseorganisasjon for bibliotek og bibliotekbrukere med 3200 medlemmer. Vi … Fortsett å lese H.K.H. Kronprinsesse Mette-Marit blir høy beskytter for Norsk Bibliotekforening

8.1.2016

Valgkomiteens innstilling til hovedstyre 2016-2018

9. mars skal Norsk Bibliotekforening ha landsmøte, og velge nytt hovedstyre. Alle personlige medlemmer i Norsk Bibliotekforening som har betalt kontingent og vært medlem i minst tre måneder har stemmerett. Institusjonsmedlemmer kan avgi stemme gjennom skriftlig fullmakt. Dette er innstillingen fra valgkomiteen til nytt hovedstyre og kontrollkomité. Leder (2016-2018) Nestleder (2016-2018) Lars Egeland, Høgskolen i Oslo … Fortsett å lese Valgkomiteens innstilling til hovedstyre 2016-2018

6.1.2016

Skolebibliotekar vant Pådriverprisen 2015

Pådriverprisen deles ut av Norsk Bibliotekforening til en person som er innovativ, kreativ og driver bibliotekfeltet fremover. Pådriverprisen deles ut for andre gang, og juryen har kåret skolebibliotekar Anniken Bjørnes ved Steinkjer videregående skole som vinner av Pådriverprisen 2015! «Skolebibliotekar Anniken Bjørnes ved Steinkjer videregående skole har vært en pådriver for deling og samarbeid, som er … Fortsett å lese Skolebibliotekar vant Pådriverprisen 2015

17.12.2015

Sats på bibliotek som integreringsarena!

Til innvandrings- og integreringsminister Sylvi Listhaug ved Justis- og beredskapsdepartmentet Oslo, 17. desember 2015 Sats på bibliotek som integreringsarena! Folkebibliotekene er et terskelløst tilbud for integrering i norske kommuner. Alle kommuner har minst ett folkebibliotek, og der er det gratis å komme. På biblioteket tilbys ikke bare norske bøker, aviser, film, nyheter og digitale medier, … Fortsett å lese Sats på bibliotek som integreringsarena!

ArrangementerSe alle arrangementer >

Det 75. norske bibliotekmøte

09.03.2016 - 11.03.2016

Velkommen til Tromsø og Bibliotekmøtet! Bibliotekmøtet har samla deltakarar frå heile biblioteksektoren til diskusjonar og erfaringsutveksling sidan 1903. Vi reknar med over 500 deltakarar på årets bibliotekmøte. Bibliotekmøtet arrangerast av Norsk Bibliotekforening. Program og påmeldingsskjema finn du på bibliotekmøte.no.